He named me Malala
april 17, 2016
Documentaire over Malala Yousafzai die als puber opkwam voor Pakistaanse meisjes en voor haar werk werd bekroond tot de jongste Nobelprijswinnaar ooit. Continue reading

Labrador ogen
april 16, 2016
Ik geef het toe, ik heb een zwakke plek. Ik zal het opbiechten: Ik kan niet tegen kinderen met Labrador ogen. Dan ben ik om, breekbaar en op te vegen. Iedereen met een labrador herkent Continue reading

ICT als middel! Of toch een doel?
maart 30, 2016

ICT is een middel!

Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken: ICT is een middel. Het is de boodschap die ik keer op keer probeer over te brengen wanneer ik met leerkrachten en toekomstige leerkrachten in gesprek ga.
Die gesprekken Continue reading

De grote nationale rekendag
maart 23, 2016
Ieder jaar wordt de Grote Rekendag georganiseerd. Het is een dag voor alle basisscholen in Nederland en Vlaanderen (groep 1 t/m 8) die helemaal in het teken staat van rekenen. En dan niet gewoon in de klas, maar vooral ook daarbuiten. Want rekenen is veel meer dan sommen maken in je werkboek! Hoe? Dat lees je in mijn blog! Continue reading

Technologisch tijdperk
maart 11, 2016

De wereld is veranderd. We zijn aangemeerd in een technologisch tijdperk.

We hebben de beschikking over alle informatie, waar ter wereld je je ook bevindt. Ik zie me als basisschool -en voortgezet onderwijs leerling nog fietsen door de stromende regen Continue reading

Natuur en ICT
januari 18, 2016
Nelson Mandela: "If you talk to a man in a language he understands, that goes to his head. If you talk to him in his language, that goes to his heart." Continue reading

Terugblik op 2015 en de opleiding
januari 10, 2016

De laatste maand van het jaar is een mooi moment om terug te kijken op de uitdagingen en prestaties van het afgelopen jaar en vooruit te kijken naar een veelbelovend en inspirerend 2016.

Ik heb in 2015 op een splitsing Continue reading

December en onderwijs
december 16, 2015

Onderwijs is soms bikkelen. Na een ochtend werk in het iXperium, een middag van scholen begeleiden en een avond van werken aan mijn scriptie voor Onderwijskundig Innovator, is mijn energietank leeg.
Ik plof op de bank, er komt Continue reading